Frågor och svar om jobb på Vattenfall

Funderar du på att söka jobb på Vattenfall eller har du frågor om ansökningsprocessen? Nedan hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna som ställs till oss om att söka jobb på Vattenfall.

Ansökningsfrågor

Hur söker jag ett jobb på Vattenfall?

Vad händer med min ansökan när jag har skickat in den?

Hur vet jag att min ansökan har tagits emot av Vattenfall?

Om jag söker ett jobb på Vattenfall som jag inte får, betyder det att jag inte kan söka andra jobb på företaget?

Kan jag söka flera lediga tjänster på Vattenfall samtidigt?

Vilka dokument ska jag skicka med i min ansökan?

Tekniska frågor

Hur använder Vattenfall min e-postadress? Kan jag ändra min e-postadress efter registreringen?

Jag kan inte komma åt min ansökan. Vem ska jag kontakta?

I vilka format kan jag skicka mina ansökningsdokument, och hur stora får de vara?

Vad ska jag göra om jag har en fråga om ett e-postmeddelande som skickats utan svarsmöjlighet?

Juridiska frågor

På vilket sätt skyddas mina uppgifter?

Hur länge sparar Vattenfall min ansökan och mina uppgifter?

Vem har tillgång till uppgifterna i min ansökan?

Ansökningsfrågor

Hur söker jag ett jobb på Vattenfall? 

Alla lediga tjänster på Vattenfall utannonseras på vår webbplats. Gå till Lediga jobb om du vill se aktuella lediga tjänster. Leta upp ett jobb som passar dig och ansök via vårt onlineformulär.

Du kan söka efter lediga tjänster sorterat efter land, plats, expertkunskaper, befattning, utbildningsnivå eller nyckelord.

Upp

Vad händer med min ansökan när jag har skickat in den? 

När du har sökt ett jobb på Vattenfall genom att fylla i onlineformuläret får du ett e-postmeddelande som bekräftar din ansökan. Om du inte får något sådant e-postmeddelande bör du kontrollera att du verkligen har skickat in din ansökan. Våra rekryterare behandlar alla ansökningar konfidentiellt. Efter en inledande urvalsprocess kontaktar vi de personer vars kvalifikationer passar bäst för jobbet. Mer information finns på sidan om vår ansökningsprocess.

Upp

Hur vet jag att min ansökan har tagits emot av Vattenfall?

När du har skickat in en ansökan till Vattenfall skickas en bekräftelse till den e-postadress som du har angett. Om du inte får någon bekräftelse bör du kontrollera skräppostmappen för ditt e-postkonto.

Upp

Om jag söker ett jobb på Vattenfall som jag inte får, betyder det att jag inte kan söka andra jobb på företaget? 

Nej, så är det förstås inte. Självklart kan du söka andra jobb på Vattenfall.

Upp

Kan jag söka flera lediga tjänster på Vattenfall samtidigt? 

Ja, naturligtvis. Om det finns flera lediga tjänster på Vattenfall som du är intresserad av kan du självklart söka dem samtidigt.

Upp

Vilka dokument ska jag skicka med i min ansökan? 

Det viktigaste är att du skickar in ett CV och ett personligt brev, men om du har andra dokument som stöd för din ansökan får du gärna bifoga dem också.

Upp

Tekniska frågor

Hur använder Vattenfall min e-postadress? Kan jag ändra min e-postadress efter registreringen?

Under ansökningsprocessen sker större delen av kontakten med alla sökande via e-post. Vi kontaktar dig på den e-postadress som du har angett i din ansökan. Det innebär alltså att alla som har tillgång till ditt e-postkonto kan få information om rekryteringsprocessen.

Upp

Jag kan inte komma åt min ansökan. Vem ska jag kontakta?

Om du har specifika frågor om din ansökan kontaktar du den rekryterare som ansvarar för det jobb som du har sökt.

Upp

I vilka format kan jag skicka mina ansökningsdokument, och hur stora får de vara? 

Du kan ladda upp och skicka in ansökningsdokument i följande format: pdf, xls, doc, docx, tif, gif, jpg och rtf. Tyvärr kan vi inte ta emot information i andra format. Observera att de dokument du laddar upp inte får vara större än 2 MB styck.

Upp

Vad ska jag göra om jag har en fråga om ett e-postmeddelande som skickats utan svarsmöjlighet?

Kontakta den rekryterare som ansvarar för det jobb som du har sökt. Han eller hon svarar gärna på alla dina frågor om den aktuella tjänsten och rekryteringsprocessen.

Upp

Juridiska frågor

På vilket sätt skyddas mina uppgifter?

De enda som har tillgång till din information är behöriga personer inom Vattenfall-koncernen, och informationen behandlas konfidentiellt. Alla uppgifter som du anger i ansökningsformuläret hanteras av Vattenfall AB. Alla personuppgifter hanteras i enlighet med personuppgiftslagen (PUL) och annan relevant lagstiftning, i enlighet med gällande EU-direktiv.

Datasekretesspolicy

Upp

Hur länge sparar Vattenfall min ansökan och mina uppgifter?

Om din ansökan gäller en specifik tjänst raderas de uppgifter som du har angett i ansökningsformuläret från jobbdatabasen senast två år efter att rekryteringsprocessen har slutförts.

Om du skickar in en allmän ansökan sparas dina uppgifter i maximalt två år. Därefter raderas dina uppgifter, om du inte tillåter att vi fortsätter att hantera dina personuppgifter.

Upp

Vem har tillgång till uppgifterna i min ansökan?

Vattenfall AB gör endast informationen tillgänglig för HR-avdelningar på företag inom Vattenfall-koncernen eller för personer inom Vattenfall-koncernen som arbetar direkt med rekryteringsprocesser.

Upp

Senast uppdaterad: 2013-10-16 13:54