Nyhet | 2012-10-29 | 09:21

Ett ljusare och mer hållbart Uppsala

För tredje gången arrangerar Uppsala kommun tillsammans med Uppsala City och ett stort antal företag och samarbetspartners ljusfestivalen ”Allt ljus på Uppsala” under november månad. Tillsammans vill man visa sin fina stad i ett nytt ljus. Syftet är att lysa upp lite extra under en mörk årstid och skapa trygghet samt att bjuda på upplevelser, glädje, överraskningar och hälsosamma promenader. Vattenfall och Vattenfall Värme i Uppsala är en del av evenemanget och har ett tält placerat på Stora torget under invigningsdagen 2 november. Vattenfall vill visa att det är ett ansvarstagande och miljömedvetet företag, och bjuder bl.a. på spännande aktiviteter och ger information om programmet City Partnership samt berättar om engagemanget i nationella olympiska kommittén, NOC. Fullspäckat med aktiviteter Med tältet som utgångspunkt är dagen och kvällen fullspäckad av aktiviteter, bland annat i form av tipspromenader för stora som små, utmaningar i ”NOC-anda” och utdelning av ”goodie-bags”. -– Det här är en stor och viktigt händelse som genomförs vartannat år i Uppsala. Vi på Vattenfall är med och möter lokalmarknaden i ett positivt sammanhang där våra huvudprodukter, el och värme, kan lyftas fram på ett bra sätt. Ett perfekt tillfälle att synas helt enkelt säger Conny Swensson, ansvarig för marknadskommunikation på Vattenfall Värme Sverige. Längs en promenadslinga i centrala Uppsala ljussätts platser med stor fantasi och kreativitet. Förhoppningen är att många ska passa på att trotsa höstmörkret och gå ut på promenad och upptäcka staden i ett nytt ljus. Av de 15 utvalda objekten ansvarar Vattenfall för ljussättning av ett av objekten, objekt nr 8, Islandsfallet. I samband med evenemanget bjuder Vattenfall Värme Uppsala in ca 7000 villakunder till sitt årliga dialogmöte – REKO.