Nyhet | 2013-09-03 | 10:00

Lys och värm upp hösten med Vattenfall i hemmet

Den 3 september går startskottet för Vattenfalls stora höstkampanj, som bygger vidare på det framgångsrika kampanjtemat från hösten 2012 – ”Med Vattenfall i hemmet”.

– Hösten är den period när människor är som mest aktiva med att se över sin elanvändning, sina avtal och sin elleverantör och vi vill hjälpa dem att göra ett smart val, säger Carolen Ytander, chef för Vattenfalls privatmarknadskommunikation.

Att spara energi och ha kontroll över den står på många människors agenda idag. Både för att få mer över i plånboken och för att värna om klimatet.

– Kampanjen ger elkonsumenterna en ökad kunskap om våra energibesparande och smarta produkter så som t ex; Smart Plug, Energy Watch och Luftvärmepump. DR-enheten som distribueras är i samma storlek som en luftvärmepump t ex, vilket ger potentiella köpare en möjlighet att testa var i hemmet de kan placera värmepumpen, fortsätter Carolen.

Kampanjens övergripande strategi har DDB tagit fram. Blomquist har producerat dr-enheten samt att MRM har producerat kampanjens digitala enheter. I sin helhet består kampanjen av: tv- och radioreklam, DR, mobilt och digital annonsering kompletterat med medverkan med energismarta tips och produkter i tv-programmet Roomservice, Kanal5.