Nyhet | 2013-01-30 | 13:00

Nu är det superenkelt att få koll på elen

Nu blir det ännu enklare att hantera din el – var du än befinner dig. Med Vattenfalls nya app går det att ändra sitt befintliga avtal, se över sin elförbrukning och kolla saldo för den senaste fakturan direkt i mobilen. [caption id="attachment_18847" align="alignleft" width="200"]Med Vattenfalls nya app går det att ändra sitt befintliga avtal, se över sin elförbrukning och kolla saldo för den senaste fakturan direkt i mobilen. Med Vattenfalls nya app går det att ändra sitt befintliga avtal, se över sin elförbrukning och kolla saldo för den senaste fakturan direkt i mobilen.[/caption] Många av Vattenfalls privatkunder använder redan Mina Sidor på vattenfall.se, men en kundundersökning som Vattenfall nyligen gjort visar att allt fler även vill ha tillgång till Mina Sidor i mobilen – alltså var de än befinner sig. Den nya appen kommer att finnas gratis på Google Play och i App Store från och med den 30 januari och alla Vattenfalls privatkunder med en smartphone får därmed ökad tillgänglighet och service. Aktuella erbjudanden och särskilda funktioner kommer att finnas samlade på ett ställe – och vara tillgängliga var du än befinner dig. – Allt mer går att sköta i våra smartphones. Våra kunder förväntar sig att kunna nå webbsidorna även via mobilen. Tjänsten Mina Sidor finns redan för webben, och nu tar vi den till mobilen. För oss handlar det om att finnas där våra kunder är och att ha en interaktiv kommunikation med dem, förklarar Jonas Kellberg, Sales Support manager på Vattenfall Försäljning. Tar ett större grepp Vattenfall har visserligen appar sedan tidigare. Energy Watch, till exempel, gör att kunderna kan följa sin elförbrukning och se vilka energitjuvar som finns i hemmet. Men nu vill Vattenfall ta ett större grepp och i Mina Sidor-appen finns fler funktioner som gör att man kan sköta mer av sitt elabonnemang. – Varje kanal har sina fördelar. I mobilen finns de funktioner som är mest efterfrågade, och elförbrukningen är nog det som våra kunder kommer att följa mest. Den främsta fördelen för oss med den här appen är att vi kan ha en tätare dialog med våra kunder, oavsett om det handlar om påminnelser om att avtalet bör förnyas eller erbjudanden och rabatter, säger Jonas Kellberg.