Nyhet | 2011-10-26 | 13:01

Nytta och nöje på If Stockholm Open

För andra året i rad var Vattenfall If Stockholm Opens huvudsponsor och evenemanget var en framgång. [caption id="attachment_13939" align="alignleft" width="250" caption="Prisutdelningen"]Prisutdelningen[/caption]– Det har gått väldigt bra. Syftet var att skapa en relationsplattform där vi kan nå våra målgrupper och det har verkligen lyckats i år, säger Linus Almqvist, Head of Brand Communication på Vattenfall. Årets If Stockholm Open har varje dag erbjudit en plattform där Vattenfall mött olika målgrupper, skapat relationer och stärkt varumärket. – Tennisturneringen If Stockholm Open intresserar toppen av svenskt näringsliv, media, opinionsbildare och kunder. Dessa målgrupper är viktiga för Vattenfall att ha en god relation till. Därför är Stockholm Open en utmärkt arena för oss att knyta nya kontakter, säger Linus Almqvist. Bland annat anordnade Vattenfall ”Vattenfall Economic Fall Seminar” där över 150 inbjudna gäster från svenskt näringsliv, media och intresseorganisationer deltog. På seminariet diskuterades energisektorns globala utmaningar. Vattenfalls vd Øystein Løseth inledde seminariet och bland huvudtalarna fanns BP: s styrelseordförande Carl-Henrik Svanberg. Efter följde en paneldiskussion om den nordiska elmarknaden. Moderator för seminariet var Elisabeth Ström, kommunikationsdirektör på Vattenfall. Men Vattenfalls sponsorskap bjöd på mer än en god mötesplats. Det handlade också om tennis i världsklass. – Att ha hela tenniseliten på plats i Stockholm är en upplevelse. Man är stolt över att, som sponsor, få bidra till att en sådan turnering ordnas det här på svensk mark, säger Linus Almqvist. Att mäta hur mycket energi det går åt när man servar var en av de aktiviteter som Vattenfall erbjöd Kungliga Tennishallens mer än 5 000 dagliga besökare. Vattenfall anordnade också en populär tävling där vinsten var ett halvårs elförbrukning. – Vi har försök att skapa aktiviteter som ger mervärde för besökarna och för deras tankar till energi. Men det har även kommit fram slutkunder som frågat konkreta frågor, exempelvis om de ska säkra sitt elpris inför vintern eller inte, säger Hedvig Engnell, projektledare, Group Wide partnership på Vattenfall.