Nyhet | 2008-03-13 | 16:30

Prestigefull utmärkelse till Vattenfall

Vattenfall fick på kvällen den 12 mars den prestigefulla utmärkelsen Det Gyllene hjulet för sitt samarbete med National Geographic.

- Detta är oerhört roligt och jag vill verkligen framföra ett stort grattis till alla som varit delaktiga i projektet, säger Carolina Wallenius, Chef för koncernstab Kommunikation på Vattenfall AB.

Priset för

Utmärkelsen delas ut av Sponsor- och eventföreningen. Sammanlagt delas sju priser ut till företag som på ett kreativt och effektivt sätt utnyttjat sponsring och/eller event i sin externa såväl som interna kommunikation i syfte att nå sina marknadsmässiga mål.

Priset för "Bästa publika sponsringssatsning 2007" tilldelades Vattenfall och National Geograpihics kampanj Combat Climate Change. Vattenfall fick ta emot priset med motiveringen: "Med stort mod och ett gränsöverskridande synsätt har Vattenfall tagit täten för en för oss alla så viktig fråga. Utan pekpinnar har istället helt nya möjligheter skapats för den unga generationen att verkligen kunna göra skillnad. Please, keep up the good combat!"

Kämpa för klimatet - en tävling för skolungdomar

För andra året i rad anordnar National Geographic och Vattenfall tävlingen Kämpa för klimatet. Första pris är en spännande Earthwatch-expedition till regnskogen i Puerto Rico!