Nyhet | 2007-04-20 | 13:55

Silverägg 2007

Vattenfall fick ett prestigefyllt silverägg på den svenska reklambranschens årliga Oscarsgala Guldägget den 18 april.

Vattenfall fick utmärkelsen i kategorin reklamfilm för de fyra filmerna i kampanjen ”Stora och små frågor om energi”, som gick mellan januari och april 2006. Syftet var att skapa förtroende för Vattenfall bland privatkunder och övrig allmänhet genom att stimulera till kunskapsinhämtning på webbplatsen vattenfall.se.

Uppdragsgivare på Vattenfall var Renée Josefsson och Marie Nylin. Filmerna gjordes i samarbete med reklambyrån Lowe Brindfors.

- Vi är otroligt stolta över denna utmärkelse säger Renée Josefsson, chef för marknadskommunikationen på Vattenfall Norden. Särskilt glada är vi eftersom kampanjen mottagits så väl hos kunder och allmänhet.

Dessutom fick Vattenfall ett diplom för kampanjen ”Uppvärmda bänkar” i den nya Guldäggskategorin media. Busshållplatser i Uppsala byggdes om till värmestugor, något som både uppmärksammades och uppskattades av uppsalaborna.