Nyhet | 2011-12-22 | 13:59

Vattenfall finns på plats i Idre Fjäll i vinter

Möt Vattenfall i Idre och passa på att ladda upp dina egna - och mobilens - batterier. I Vattenfalls energitält kan du också testa appen King of the Slope, tävla om en årsförbrukning av el och få energismarta give-aways. Du kan även utmana familj och vänner i Vattenfalls slalomtävling. Vattenfall, stolt sponsor till Svenska Skidförbundet och Internationella Skidförbundet, är på plats under hela säsongen i Idre med flera olika aktiviteter. Varje fredag anordnar Vattenfall en slalomtävling för alla som vill delta. Tävlingen pågår till mellan 30 december och 15 april. Tävlingen är en differensslalom, som innebär att varje tävlande kör två åk, och skall få så lika tider som möjligt, det vill säga minst differens mellan åken, vinner. – Tävlingen är till för alla. Det är ett kul sätt att utmana vänner och familj på semestern, säger Jennifer Hässler Wallenborg, projektledare för eventet Idre Fjäll på Vattenfall.   [caption id="attachment_14877" align="alignleft" width="300" caption="I vinter finns Vattenfall på plats i Idre fjäll i Dalarna"]I vinter finns Vattenfall på plats i Idre fjäll i Dalarna[/caption] Dags att ladda upp Mellan åken kan man koppla av i Vattenfalls energitält. Det är en perfekt plats för att ladda batterierna – det bjuds bland annat på energismarta give-aways och varma drycker - och laddningsstolpar för mobiler. När mobilen är framme kan man passa på att prova Vattenfalls nya app King of the Slope. I tältet kan också de yngre åkarna passa på att dekorera sina hjälmar med klistermärken. Anställda på Vattenfall finns på plats och ger svar på frågor om elavtal. Här finns också möjlighet att tävla om en årsförbrukning på el. En plattform för att möta skidintresserade Aktiviteterna i Idre Fjäll ger oss ett bra tillfälle att nå ut till kunder och allmänhet. – Det här är ett positivt sätt för oss att skapa dialog med vår målgrupp under lättsamma former. Närvaron i Idre Fjäll går ut på att stärka förtroendet för Vattenfall, och hänger ihop med övrig skidkommunikation med tema ”Energi för vintersport”, säger Anna Lundh , Project Manager Group-Wide Partnerships.