Nyhet | 2009-11-20 | 10:00

Vattenfall Song lever sitt eget liv

För tre år sedan spelades en video in internt för att på ett lättsamt sätt skapa lite vi-känsla och visa att Vattenfall verkligen är ett bolag oavsett i vilket land eller på vilken avdelning man jobbar. Nu 2009, efter stor spridning och uppmärksamhet ibland annat Svenska Dagbladet lever Vattenfall Song sitt eget liv på Youtube. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mi4gL9HnokA[/youtube] Det var under ett chefsutbildningsprogram 2006 som Vattenfall Song spelades in. Personal från olika delar av koncernen var med i inspelningen. Platserna där videon utspelas är på dåvarande huvudkontoret på Birger Jarlsgatan i Stockholm och på Värmekraftverket i Uppsala. Idén bakom videon är att på ett humoristiskt sätt visa att Vattenfall, trots verksamheter i flera länder där produktionsslagen varierar, verkligen är ett bolag. Den här typen av video är så klart avsedd mest för internt bruk, och när den spelades in kunde ingen ana att den skulle få så stor spridning externt – på Youtube har filmen redan setts över 30 000 gånger!