Nyhet | 2012-01-19 | 14:17

Vattenfall.se utsedd till bästa webb

Vattenfalls externa svenska webbplats, vattenfall.se, har tilldelats priset ”Web of the year 2011” av E-space. Vattenfall.se fick högst betyg av energiföretagens webbplatser enligt undersökningar bland besökarna under 2011.

Vattenfall.se tilldelades priset för att man fått högst betyg av webbplatsens besökare jämfört med andra företag inom energibranschen. Priset delas ut av E-space Communications AB som är specialiserade på att utföra undersökningar och analyser av webbplatser. De gör även branschvisa jämförelser. Det är webbplatsens besökare som avgör vem som vinner, vilket visar att Vattenfall är på rätt spår.

160 000 unika besökare

Under 2011 hade vattenfall.se 160 000 unika besökare. Webbplatsen består av cirka 2 100 webbsidor. Under 2012 planeras en mängd förbättringar för vattenfall.se.

– Vi vill göra det möjligt för besökarna att gå in på webbplatsen från sina mobiltelefoner eller läsplattor så att de alltid kan ha tillgång till den information de behöver, oavsett var de är. Vi hoppas att detta kommer att leda till att vi kan ta hem priset nästa år igen, säger Dejan Inic, teammanager för externa webben.