Nyhet | 2012-05-02 | 15:49

Vattenfalls nya app tar vinnare till London

I dag, den 2 maj, lanseras Vattenfalls app Olympic Race som en del i sponsringen av den nationella OS-kommittén. Med den kan alla tävla genom att gå, cykla, springa, åka skateboard, rullskidor eller allt annat som innebär att man rör sig. Allmänheten och Vattenfalls kunder kan vinna två resor till spelen i London i sommar. Bland annat Dagens Media har rapporterat om Olympic Race. Appen finns tillgänglig på Appstore och Android Market. – När man laddat ner den är det enkelt att registrera sig, Sen är det bara att trycka på start, och så fort du rör på dig så samlar du poäng, ungefär som en avancerad stegräknare, säger David Wolgers, Digital Projektledare på Vattenfall. 1:a pris en OS-resa Första pris är en tre dagar lång resa till OS i London för två personer, den 6-9 augusti. Flyg från Stockholm, hotell, mat, egen guide och entré till friidrotts- och fotbollsevenemang på Wembley Stadium ingår. Den som har flest poäng när tävlingsperioden är slut den 13 juni 2012, vinner. Dessutom finns ett andrapris i form av en två dagar lång resa till London. Man kan också vinna andra priser som löparskor och sporttillbehör. – Appen är en del i lanseringen av vårt sponsorskap, där vi drar paralleller mellan det långsiktiga engagemang som krävs i vår verksamhet och det långsiktiga engagemang som krävs om en idrottsman ska ta sig till OS. Med den här appen vill vi också visa att om man engagerar sig så har man även som motionär möjlighet att ta sig till OS, om än som åskådare. Vi vill skapa engagemang, interaktion och association till de idrottsmän vi sponsrar, för att stärka varumärket och vårda kundrelationer, säger David Wolgers. Taktik och smarthet lönar sig Vem som helst kan hoppa in i tävlingen när som helst, och det är inte nödvändigtvis den som springer snabbast eller mest som vinner – den som är taktisk och smart har störst chans att vinna. Appen går att synka med Facebook och man kan även följa de idrottare som ingår i Team Vattenfall eller Vattenfalls Olympiska Talangprogram som använder appen. I november lanserade Vattenfall också appen King of the Slope som blivit en succé med över 110.000 nedladdningar.