Pressmeddelande | 2014-11-05 | 14:20

Vattenfall skapar plats för samarbete kring framtidens energilösningar

Under våren 2015 kommer Vattenfall att lansera Vattenfall Innovation Space. Det är plats på Vattenfalls huvudkontor i Arenastaden, Solna, dit Vattenfall bjuder in externa innovatörer och entreprenörer att sitta hos Vattenfall, för att hitta spännande och innovativa energilösningar för hem, transporter och företag för framtiden.

- För oss på Vattenfall är det ett sätt att öppna upp för nya samarbeten, träffa entreprenörer och innovatörer med driv och spännande idéer, som tillsammans med oss vill skapa morgondagens energilösningar. Vi kan bidra med mentorskap och ett starkt kontaktnät när det gäller produkt- och affärsutveckling, säger Anna Borg, Chef för BU Sales Nordic på Vattenfall.

Hos Vattenfall får, efter en uttagsprocess, ett antal innovatörer en gratis arbetsplats, uppkoppling, nya kontakter och mentorer att samarbeta med.

Vattenfall Sales nya planer presenterades igår under eventet Framtidsdagen i Stockholm. Vattenfall beskrev resan från att sälja enskilda Smart energy-produkter till hushållen till att istället fokusera på kompletta lösningar inom segmentet Smart Home/facilities.

- Vi arbetar med innovation för framtiden inom hushåll, företag, städer och transport. Där vill vi ta del av alla spännande idéer omkring oss som har goda möjligheter att förädlas i vår miljö, menar Anna Borg.

För mer information, se:
innovationspace.vattenfall.se

För mer information, vänligen kontakta:
Lars-Åke Linander, pressekreterare, mobil: 070-982 67 69

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se