Pressmeddelande | 2015-11-13 | 14:37

Återställd klassificering av Vattenfalls hybridkapital

Ratinginstitutet Standard & Poor’s (S&P) meddelade på fredagen att ”equity content” för Vattenfalls utestående hybridkapital har återställts till “intermediate” (50%) från “minimal” (0%).

Efter det att Vattenfall den 10 november 2015 tillkännagivit att bolaget genom juridiskt bindande dokument avsagt sig rätten att under vissa förutsättningar förtidslösa hybridobligationerna, har S&P återställt ”equity content” för Vattenfalls utestående hybridkapital till "intermediate" från "minimal".

För mer information: pressmeddelanden från den 27 oktober och den 10 november 2015.

Vattenfall offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarkaden.

För ytterligare information, kontakta:
Johan Gyllenhoff, Group Treasurer, 08-739 65 13, johan.gyllenhoff@vattenfall.com
Klaus Aurich, chef Investor relations 08-739 65 14 klaus.aurich@vattenfall.com

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com

Vattenfall är ett svenskägt energiföretag med verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfalls vision är att utveckla en hållbar och bred europeisk energiportfölj och att vara ett av de företag som leder utvecklingen mot ett miljömässigt hållbart energisystem.