Vattenfall laddar Mall of Scandinavia med 27 nya stolpar

Vattenfall har fått i uppdrag av Unibail-Rodamco att installera 27 laddstolpar i nya Mall of Scandinavia I Arenastaden, Solna. Den enskilt största affären när det gäller laddstolpar på ett och samma ställe.

Vattenfall levererar en komplett lösning av 27 laddstolpar och smart betalningslösning till den publika parkeringen i garaget i nya Mall of Scandinavia. Inget annat köpcentrum i Sverige kommer att ha så många möjligheter att erbjuda laddning av bilar, vilket ligger väl i linje med Vattenfalls strävan att med eldrivna transporter skapa tystare och renare stadsmiljöer.

- För oss betyder det mycket att Unibail-Rodamco väljer oss för en så stor installation. Det visar på stort förtroende och att vi är en komplett leverantör med rätt typ av tjänster för nya etableringar inom fastighets- och byggsektorn, säger Erik Hagland, Head of Business Sales Vattenfall Nordic.

För Unibial-Rodamco, Europas ledande fastighetsbolag inom kommersiella lokaler och en av Europas största ägare av stora köpcentrum, betyder det här att man uppfyller alla krav för miljöcertifieringen BREEAM nivå Excellent.

För ytterligare information, kontakta:
Lars-Åke Linander, pressekreterare, mobil: 070-982 67 69

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com