Pressmeddelande | 2017-01-10 | 08:50

Tillfällig kundservicelokal i Umeå snart klar

Vattenfalls Kundservice har sedan den 4 januari full tillgänglighet för kunder. Arbetet med att hitta lokaler åt medarbetare har gått över förväntan och man har redan hittat arbetsplatser åt omkring 80 procent av personalen vid Umeå-kontoret.

– Redan dagarna efter branden lyckades vi flytta större delen av Vattenfall Kundservices verksamhet till temporära lokaler vid Kungsgatan i Umeå, och transportera en del av personalen till Vattenfalls kontor i Solna samt till Vattenfalls kontor i Stornorrfors kraftstation. Medarbetarna har själva fått välja var de vill arbeta, på annan ort eller i Umeå, säger Jimmy Sandell, chef för Vattenfall Kundservice.

Vattenfall arbetar aktivt för att säkerställa ersättningslokaler i Umeå och målsättningen är att påbörja en etablering i nya lokaler i Umeå inom närmaste månaden, samtidigt som man nyttjar de två tillgängliga lokaler som är intakta vid Kungsgatan.

– Enligt de uppgifter vi har kan ombyggnaden av kontoret ta över ett år. Därför är det viktigt att vi snabbt hittar en lokal där hela Kundservice kan samlas under tiden som ombyggnaden sker, säger Jimmy Sandell.

Byggnaderna vid Kungsgatan rymmer Vattenfall Kundservice med 250 anställda som är ansvarig för Vattenfalls kundservice för hela Sverige, samt 50-talet anställda inom andra enheter inom Vattenfall som till exempel Elförsäljning, Services, Facilitets, Vattenkraft samt Värme.

För ytterligare information kontakta:
Peter Stedt, pressekreterare, Vattenfall AB, 070-59 77 338

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, e-post: press@vattenfall.com

Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se