Pressmeddelande | 2011-12-26 | 20:55

Allt fler av Vattenfalls kunder får strömmen åter

Vid 20-tiden på måndag kväll var cirka 21 000 av Vattenfalls kunder fortfarande strömlösa efter stormovädret natten till annandagen. Stormen drabbade mellansverige hårdast  och antalet strömlösa i Stockholmsområdet uppgick vid 19-tiden till drygt 19 000 kunder. Stockholmsområdet hade som mest drygt 76 000 strömlösa Vattenfallskunder.

Under kvällen arbetar totalt över 200 personer – montörer, driftpersonal och skogshuggare – med att avhjälpa de pågående strömavbrotten så snart som möjligt. Arbetet kommer även att fortskrida under natten. Under morgondagen ökas resurserna ytterligare med koncentration i Stockholmsområdet.

När alla Vattenfalls nätkunder kan ha strömmen tillbaka beror på hur svåra skador det är på elledningarna. Vattenfalls driftledning bedömer dock att de allra flesta som just nu är strömlösa ska ha strömmen tillbaka under natten.

För mer information, kontakta Vattenfalls presstjänst, 08 – 739 50 10 För vidare information, se www.vattenfall.se. Under OM VATTENFALL/PRESS finns medieservice, bland annat bildarkiv och pressmeddelanden.

Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. För vidare information, se www.vattenfall.se . Under OM VATTENFALL/PRESS finns medieservice, bland annat bildarkiv och pressmeddelanden.