Pressmeddelande | 2011-10-05 | 10:20

Pressinbjudan - Framtiden stavas elbil – välkommen att provköra!

Vattenfall och Stockholms stad ordnar en exklusiv möjlighet för motorintresserade journalister att provköra elbil eller ställa frågor till sakkunniga och testförare den 12 oktober klockan 12.30 på Armémuseum. Varmt välkommen!

Per Ankersjö, miljöborgarråd, Eva Sunnerstedt, Stockholms stad och Mariana Davidsson, ansvarig för Vattenfalls elbilsprogram, samt billeverantörer och testförare medverkar vid pressträffen.

Bakgrunden till pressträffen är att Vattenfall och Stockholms stad nyligen slutförde Sveriges största upphandling av elbilar. Drygt 300 företag anmälde intresse att vara med och sex bilmärken valdes ut: Chevrolet, Citroën, Mitsubishi, Renault, Saab och Vantage. Med anledning av upphandlingen arrangerar Vattenfall och Stockholms stad ett seminarium på Armémuseum den 12 oktober mellan klockan 9 och 14. I samband med seminariet ordnas också en pressträff, klockan 12.30. Journalister är välkomna att närvara vid både seminariet och pressträffen. Anmäl er gärna till Erik Sundström, kommunikationsansvarig för Vattenfalls elbilssatsning på erik.sundstrom@vattenfall.com.

För mer information, läs mer på www.elbilsupphandling.se.

Plats: Armémuseum, Riddargatan 13, Stockholm
Tid för pressträffen: 12.30 den 12 oktober 2011, seminariet pågår klockan 9-14.

Ladda ner pressinbjudan (PDF 77 kB)