Pressmeddelande | 2007-04-19 | 10:38

Pressinbjudan: Vattenfalls kvartalsrapport och årsstämma

Torsdagen den 26 april publiceras Vattenfalls tremånadersrapport för årets första kvartal. Senare samma dag genomför Vattenfall, för tredje året i rad, en öppen årsstämma.

Kvartalsrapporten publiceras kl 09.00 på

www.vattenfall.se

och

www.vattenfall.com (på engelska).

Telefonkonferens för analytiker, investerare och ekonomijournalister – Kl 10.00 kommer koncernchefen Lars G Josefsson och finansdirektören Jan Erik Back att presentera resultatet vid en telefonkonferens, och därefter svara på frågor. Denna presentation och frågestund hålls på engelska.

Pressträff – Kl 11.00 hålls en pressträff på Hotel Rival, Mariatorget 3, Stockholm. Pressträffen hålls på svenska. Efter pressträffen finns tillfälle att intervjua koncernchefen Lars G Josefsson och Nordenchefen Hans von Uthmann.

Årsstämma – Kl 13.00 startar bolagsstämman på Hotel Rival. Språk: svenska. Dörrarna öppnas för allmänheten kl 12.00. Efter årssstämman ges möjlighet att intervjua styrelseordföranden Dag Klackenberg och koncernchefen Lars G Josefsson. För mer information om årsstämman, program, dagordning med mera se

www.vattenfall.se

Det blir tillåtet att filma, förutsatt att Vattenfalls styrelse godkänner detta.

Ett presscenter med ett fåtal arbetsplatser inrättas, där journalisterna inbjuds att:
· Följa presentationen till telefonkonferensen från kl 10.00
· Delta i presskonferensen kl 11.00
· Följa årsstämman från kl 13.00

OBS! Alla besökare på årsstämman måste kunna visa upp legitimationshandling, till exempel presslegitimation. För deltagande i pressträffen och årsstämman krävs föranmälan till press@vattenfall.com eller telefon 08-739 50 10. Meddela gärna önskemål om intervjuer.

Telefonkonferensen
För att delta: var god ring några minuter före kl 10.00 telefonnummer 08-5069 2105.
Lyssna i efterhand: En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig en timme efter att den avslutats och minst tre dygn framåt. Telefonnummer för avlyssning i efterhand: +44 207 108 6233 (kod 347 #).

Webcast
För att följa Vattenfalls presentation på Internet (ljud och presentationsbilder), klicka på länken ”webcast” som kommer att visas på

www.vattenfall.com

Alternativt kan man komma till presentationen via

http://www.financialhearings.com (nytt fönster)

välj “Vattenfall 26 April”. Notera att man behöver Real Player eller Windows Media Player för att följa presentationen. Presentationsbilderna kan också laddas ned från

www.vattenfall.com

/ Investors / Presentations.

Martin May, chef för Media Relations, telefon: 08-739 52 70, mobil 070-539 52 70.
Klaus Aurich, chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14.

Press release in pdf format