Pressmeddelande | 2013-11-18 | 17:00

Sveriges största studentmässa satsar på startup-företagande

Mer än 10 000 studenter deltar och fler än 150 företag ställer ut under årets arbetsmarknadsdagar (Armada), 19-20 november vid KTH i Stockholm. Nytt för i år är bland annat en startup-mässa för KTH-studenter som vill starta eget. För andra året i rad är Vattenfall huvudsamarbetspartner för Armada.

Den 19–20 november arrangerar Tekniska Högskolans Studentkår för 33:e gången de traditionella arbetsmarknadsdagarna Armada på KTH i Stockholm. Under två intensiva dagar får mer än 10 000 studerande och representanter från fler än 150 utställande företag tillfälle att knyta kontakter.

– Nytt för i år är att vi för första gången även arrangerar en startup-mässa för studenter som vill starta eget företag. Många studenter och forskare har idéer och projekt som kan vara grunden till framgångsrika företag. Med en speciell startup-mässa vill vi underlätta för dessa att komma igång med eget företagande, säger Martin Koskela, projektledare för Armada 2013.

Christer Fuglesang frontfigur

Frontfigur för den nya startup-mässan är astronauten och civilingenjören Christer Fuglesang. Han medverkar bland annat i en film som är framtagen i samarbete med just ett nystartat företag av KTH:are, Blinded by lights. Se filmen på https://vimeo.com/79350257

För andra året i rad är Vattenfall Armadas huvudsamarbetspartner och medverkar bland annat genom Vattenfall Services i form av en lunchföreläsning på temat: ”Hur arbetar man strategiskt med att gå från monopol till full konkurrensutsättning” (tisdag 19 november kl 12-13, lokal E1).

– För Vattenfall är kvalificerade civil- och högskoleingenjörer en strategisk framtidsfråga. Armada-mässan vid KTH är ett enastående tillfälle att knyta kontakter med ett stort antal studenter, säger Hanna Egelstig, ansvarig för studentrelationer på Vattenfall i Sverige.

I samband med Armada-dagarna arrangeras även en Alumnimässa för tidigare KTH-studenter och en stor bankett i Globens Annex för studenter och företagsrepresentanter.

För mer information se www.armada.nu eller kontakta:
Martin Koskela, projektledare Armada 2013
armada@ths.kth.se
Mobil: 070-790 98 44

Tina Almqvist, Employer Branding Vattenfall
Tina.Almqvist@vattenfall.com
Mobil: 070-399 12 89

Hanna Egelstig, Studentrelationer Vattenfall
Hanna.egelstig@vattenfall.com
Mobil: 072-713 95 75

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10,press@vattenfall.com.
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum