Pressmeddelande | 2012-10-22 | 11:35

Vattenfall attraktivt bland svenska ingenjörer

Vattenfall ligger på elfte plats bland landets mest attraktiva arbetsgivare, enligt den ranking bland unga yrkesverksamma civilingenjörer som företaget Universum gjort. Det framgår av Karriärbarometern 2012, som presenterades 11 oktober. I kategorin Energi rankades Vattenfall som ”bäst i branschen”.

Karriärbarometern mäter vad målgruppen unga yrkesverksamma akademiker har för preferenser och syn på arbete, karriär och framtid, samt vilka företag de ser som ideala arbetsgivare. Nära 15 000 personer har rangordnat de mest populära arbetsgivarna.

Tina Almqvist, som ansvarar för Employer Branding inom Vattenfall Nordic, tycker att resultatet är glädjande:

– Unga yrkesverksamma akademiker är en av våra mest attraktiva målgrupper. De är dessutom både svåra att nå och att attrahera. Vi tror att det goda resultatet beror på vårt långsiktiga arbete mot studenter som sedan blir yrkesverksamma, säger hon.

För mer information, kontakta:
Robert Pletzin, pressekreterare, mobil: 072-516 86 06

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10