Pressmeddelande | 2007-06-28 | 09:49

Vattenfall sänder live från Tällberg Forum

På lördag kl. 17.15 sänder Vattenfall live via webben från Tällberg Forum där Vattenfalls VD Lars Josefsson deltar i en debatt om klimatförändringar. I samarbetet med Tällberg Forum ingår också en daglig nyhetssändning på webben som sammanfattar gårdagens händelser.

Den 27 juni–1 juli anordnas Tällberg Forum. Den årliga sammankomsten har utvecklats till ett pågående, öppet samtal rörande de övergripande strategiska frågorna som näringslivet och samhället i stort står inför.

Vattenfall publicerar varje förmiddag en nyhetssändning på webben som sammanfattar gårdagens händelser. I unika reportage intervjuar vi deltagare som Lettlands president Vaira Vike-Freiberg, Nayan Chanda, mannen bakom Yale Global on- line och James Hansen, klimatforskare från NASA Goddard Institute of Space Studies. Vi följer föredragen och de informella diskussionerna, och fångar den särskilda stämning som utmärker Tällberg Forum.

På lördag den 30 juni kl 17.15 sänder vi live via webben från ett seminarium med titeln ”Global Governance of Climate Change” där Vattenfalls VD och koncernchef Lars Josefsson deltar. Moderator är Christine Loh, VD för Civic Exchange i Hongkong. Bland paneldeltagarna märks Robert Corell, The Washington Advisory Group, Jeremy Bentham, Vice President Global Business Environment, Shell, och Mark Moody-Stuart, Chairman, Anglo American.

Nyhetssammanfattningarna och webcasten finns på vår kampanjsajt http://www.vattenfall.com/tallberg såväl som på Tällberg Foundations hemsida http://www.tallbergfoundation.org.

Martin May, chef för Media Relations, telefon: 08-739 52 70.