Pressmeddelande | 2007-12-11 | 15:22

Vattenfall synliggör elens möjligheter genom samarbete med SF Bio

Vattenfall har ingått ett samarbete med SF Bio eftersom det finns ett gemensamt intresse av att lyfta den positiva upplevelsen av ett biobesök. Detta görs bland annat genom en reklamfilm riktad till biografbesökare där Vattenfall visar hur elen gör bioupplevelsen möjlig och SF visar att film är bäst på bio.

Filmen visar elens betydelse i alla led – alltifrån bokning av biobiljett på webben via popcornmaskiner och biljettautomater till själva filmupplevelsen med projektorer, högtalare etc. Filmen är första delen i samarbetet mellan Vattenfall och SF Bio i Sverige kring temat ”El för bioälskare”.

– El är en osynlig produkt och detta spännande samarbete ger oss möjlighet att visa hur den skapar fantastiska möjligheter. Detta är ett sätt att göra människor medvetna om nyttan med el, säger Reneé Josefsson, chef markandskommunikation, Vattenfall Norden.

Samarbetet med SF Bio innebär också möjligheter för Vattenfall att framhålla elens betydelse i andra sammanhang – vid biljettbokningen, under biobesöket (med dekaler på popcornmaskiner, kaffeautomater etc) och till SF:s bioklubb med 420 000 medlemmar.

– Att Vattenfall väljer biografen som en arena för att möta sina kunder och visualisera sin produkt gör mig oerhört stolt säger, David Bonnier, SF Bio.

I arbetsgruppen har Linus Almqvist, Annika Bränning och Reneé Josefsson ingått från Vattenfall, Jenny Nygren från SF Bio och Mats Brun och Alexander Fredlund från Lowe Brindfors.

Anna Lihr, Media Relationer, telefon: 08-739 55 93.
Reneé Josefsson, Chef markandskommunikation Vattenfall Norden, 08-739 61 65.
David Bonnier, Försäljningsdirektör SF Media 08-680 35 84.
Jenny Nygren, Marknadschef SF Media 08-680 36 89.