Pressmeddelande | 2015-01-30 | 11:15

Vattenfall presenterar bokslutskommuniké för 2014

Vattenfalls bokslutskommuniké för 2014 publiceras torsdagen den 5 februari klockan 09.00 på corporate.vattenfall.se (http://corporate.vattenfall.se/sv/index.htm). Klockan 10.30 inleds en presskonferens för analytiker och media. Presskonferensen kan följas i direktsändning.

Delta i presskonferensen:
Vattenfalls vd och koncernchef Magnus Hall och finansdirektör Ingrid Bonde, presenterar resultatet vid presskonferensen som hålls på Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13, Solna. Presskonferensen hålls på engelska.

Delta via webben:
Presskonferensen kan följas i direktsändning på Vattenfall live web cast. Klicka på länken några minuter före klockan 10.30. En inspelad version kommer att finnas tillgänglig efter presskonferensen på corporate.vattenfall.se.

Delta via telefon:
Det går även delta via telefon på telefonnummer 08 505 100 31. Ring några minuter före klockan 10.30.

Presentationsbilder:
Presentationsbilder samt övrigt informationsmaterial till presskonferensen kommer att finnas tillgängligt från klockan 09.00 på corporate.vattenfall.se.

För mer information, kontakta:
Ivo Banek, kommunikationschef, telefon 08-739 50 10
Klaus Aurich, chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14
Robert Pletzin, pressekreterare, telefon 072-516 86 06

Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com

Vattenfall är ett svenskägt energibolag med verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien, Frankrike och Finland. Vattenfalls vision är att utveckla en hållbar och bred europeisk energiportfölj och att vara ett av de företag som leder utvecklingen mot ett miljömässigt hållbart energisystem.